Наші офіси: м.Галич м-н.Різдва 7а;м. Івано-Франківськ вул.Кармелюка 4

(3431) 22-784 ple_net@ukr.net

Автоматизація готельного бізнесу

Автоматизація в готельному бізнесі

Різного роду технологічні інновації стали справжнісіньким двигуном прогресу в останні роки. Технічний прогрес сьогодні дозволяє людству створювати нові і покращувати роботу вже існуючих підприємств різних напрямків.

Так важко собі уявити, як би функціонували сучасні підприємства індустрії готельного бізнесу без систем комп’ютерного забезпечення, адже сьогодні ці системи широко поширені і відмінно скоординовані. Висока економічна ефективність їх використання спонукала творців і власників боротися за свій вплив на ринку.


Комп’ютеризація індустрії готельного бізнесу – етапи

Процес комп’ютеризації індустрії готельного бізнесу розпочався значно пізніше, ніж в інших галузях економіки – якщо багато галузей були комп’ютеризовані в 60-х р ХХ ст., То готельне господарство можливості автоматизації в широкому масштабі не використовувало десь до початку 70-х років ХХ ст. В цьому є свій плюс – порівняно пізній початок комп’ютеризації дало можливість готелям отримати вже більш досконалі і зручні комп’ютерні технології з мінімальними витратами.

Сьогодні на підприємствах індустрії готельного бізнесу вже широко поширені комп’ютерні системи на основі пк четвертого і п’ятого поколінь, об’єднані в локальні мережі та дозволяють створювати потужну програмну підтримку. Тим самим ремонт комп’ютерів стає менш потрібним, а ефективність системи управління підвищується, дозволяючи розширювати клієнтську базу готелю, забезпечуючи безпеку гостей і вирішуючи цілий ряд маркетингових задач.


Що маємо?

Які з комп’ютерних технологій сьогодні максимально активно використовуються в готельному бізнесі?

Одним з найперших і важливих відкриттів став Internet – складне масштабне з’єднання комп’ютерних мереж, яке дає можливість доступу до світової інформації. Існує цілий ряд програмних додатків Internet, починаючи від електронної пошти і пошукових систем, які сьогодні найактивнішим чином використовуються в індустрії готельного бізнесу. Перевагою електронної пошти, до речі, є не тільки висока швидкість зв’язку, але і те, що крім тексту можна відправляти будь-яке графічне фото або, наприклад, анімаційний додаток, які до адресата дійдуть миттєво.

Затребувані і, безсумнівно, корисні комп’ютерні системи централізованого управління готельним комплексом – дозволяють координувати роботу навіть вельми великого готелю без особливих витрат сил і часу. Незважаючи на численність комплексних систем автоматизації готельного господарства, основні принципи побудови систем такого роду схожі – всі вони собою представляють інтегровані пакети програм, що автоматизують діяльність провідних служб готелю (управління номерним фондом, комерційної, інженерної, адміністративної, служби громадського харчування).


Комп’ютерні системи забезпечення готелів

На сьогоднішній день існує декілька розробок професійного рівня, які заслуговують на увагу під час вибору автоматизованої системи управління.

Так найпоширенішим універсальним продуктом є комплекс «Micros – Fidelio» – найбільшої в світі компанії, що спеціалізується на створенні систем управління готелів та ресторанів уже понад 20 років. Така система використовувалася більш ніж на 100 підприємствах найбільших готельних мереж, серед яких Sheraton, Hilton, Marriott і ін. Система Fidelio Front Office допомагає по максимуму автоматизувати основні етапи роботи готелю – від комп’ютерного резервування номерів і реєстрації, розміщення, виписки гостей, до управління номерним фондом , повного ведення бухгалтерії та фінансів. FFO легка в експлуатації, має просту логіку побудови і зручний інтерфейс, високий рівень безпеки, гнучкість налаштувань. Система може успішно використовуватися в готелях, що належать готельним мережам, і в незалежних готелях з абсолютно різною технологією роботи.

Ще одна не менш успішна сучасна програма – це Horse-21. Екзотичне ім’я системи пішло від Hotel Reservation Service. Horse-21 є власністю голландської компанії Hors BV і працює в Європі з 2000 року. База даних системи містить інформацію про понад 240 тисячах готелів. Серед інших систем бронювання ця має п’ять основних переваг, серед яких реальний online, централізована система отримання комісійних, повністю унікальна база готелів, можливість роботи без абонентської плати, депозитів і сегментних норм, простота використання.

Третя основна система Lodging Touch створена була американською компанією MAI Hospitality, яка є сьогодні одним з лідерів в питаннях розробки програм для індустрії готельного бізнесу. Вона являє собою інтегрований пакет програм, що автоматизує різні відділи готелю – це портьє, ресторанна служба, відділ продажів, організацію банкетів. Lodging Touch може зв’язуватися з периферійними системами типу бухгалтерських програм, систем оптимізації прибутку готелю, платного телебачення, систем телефонних, контролю доступу в номери та ін. Lodging Touch – Портьє – це програма, покликана виконувати функції бронювання номерів, заселення, виписку гостей, нарахування платежів, процедуру нічного аудиту.